Halaman

Ahad, 16 November 2008

Cuti Bermula!

Assalamualaikum ...swasdy kap! korpkhun-karp kerana sudi melawat blog ini. Bagi pengunjung yang pernah berkunjung ke blog ini pasti ada rasa sedikit kelainan tapi yang pertama kali tiba atau tertiba ke sini suka saya maklumkan bahawa blog ini baru sahaja diberi paparan muka yang baharu hari ini. Amacam, ok tak? Berkonsepkan batik dan bermotif pucuk dan sulur kekacang, sesuai dengan diri dan jiwa saya yang lembut, sensetif dan pendiam. Ya, itulah tanggapan kenalan di sekolah bahkan sesiapa sahaja termasuk family sendiri, saya memang pendiam ya' amat. Ibarat ada emas dlm mulut, mahalnya untuk bersuara. Tak tahulah naper..pemalu penyegan kot, (penyegap) singkatan gabungan ketua bidng dahulu.

Ok, now, nk citer tentang cuti, sebenarnya takder cuti sangat pun bagi guru. Murid seronokla..kmi guru tetap juga bekerja dan bertugas apabila diperlukan. Banyak agenda hendak dilaksanakan dan perlu disiapkan lagi ni. senarailah kot:
  1. Rancangan tahunan 2009

  2. format RPH dan modul 2009

  3. renovation bilik seni

  4. moving pictures - philharmonic

  5. mural kokurikulum

  6. perancangan strategik p.seni 2009(perluke ye? Kp lagi ke aku nxt year?)

  7. dan lain-lain

Aduhyaiii...sempat ke ntah?

Tahun ke 5 di SMKSBS...ada gak angan nak tukar suasana baru, klau ada rezeki, 6 tahun sebagai guru...what can i describe...its full of joy! Yes..ada ketika saat sukar tidak dinafikan ada..tetapi saat seronok mengatasi segalanya. Seronok bersama rakan-rakan guru dan bersama murid-murid. SMKSBS especially, of course! Frankly, SBS students bagus-bagus sebenarnya, tidaklah banyak kerenah, senang nak handle...compare others. Pentadbiran baru..yeah..i like..serious i like! 1000 times then previous bla-bla-bla..sangat berharap jika boleh konsisten dan berkekalan, seronok bekerja dalam enviroment sebegini.. alhamdulillah. .

Risau, rasa bersalah..yes always, saya rasa saya belum memberikan yang terbaik kpada murid. SPM result, P.seni esp..aduuui risau nyer wei..harap-harap mereka lakukan terbaik. Saya cuma mampu doakan.


Pencapaian terbaik saya tahun ini:

....."Berjaya menurunkan berat badan sebanyak 19 kilo!! Yes!! Ramai nak tahu apa rahsianya...alaa..senang, amalkan cara hidup sihat. That's all folks"..

......................................................................

Tiada ulasan: